В Україні планують запровадити систему Smart-ФОП: звітувати і платити податки за «спрощенців» будуть банки

Поділитись:
WhatsApp
Viber

У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, який має на меті спростити систему оподаткування ФОП. Він передбачає сплату податків без взаємодії з податковою та автоматичної звітності для айтівців, маркетологів та інших ФОП 3-ї групи.

Як повідомили у Міністерстві цифрової трансформації, після впровадження цього законопроєкту, зареєструвавши ФОП, можна буде лише подати онлайн-заявку для переходу на нову систему та відкрити спеціальний рахунок у банку. Далі він автоматично вираховуватиме 5% єдиного податку та мінімальний ЄСВ, а також надасть податковій інформацію про надходження коштів

Тож ІТ-фахівцям, SMM-менеджерам, дизайнерам та іншим ФОП 3-ї групи без найманих працівників більше не потрібно буде вести облік доходів, подавати декларації вручну, власноруч платити податки та стежити за датами їх сплати. Усе відбуватиметься автоматично без участі самого підприємця чи бухгалтера. 

Як пояснив один з ініціаторів законопроєкту, народний депутат Ярослав Железняк, щоб обрати спрощену систему з податковим агентом-банком, ФОПу-неплатнику ПДВ без найманих працівників потрібно буде зробити два кроки онлайн:

  • подати заявку в «Дії» на реєстрацію таким «спрощенцем»;
  • відкрити спецрахунок у банку.

Це все. Далі ФОП просто працює та отримує гроші на рахунок, все інше за нього робить банк:

  • вираховує єдиний податок;
  • знімає ЄСВ (сума має бути на рахунку на 1-ше число кожного місяця);
  • надає податковій інформацію про надходження.

«Підприємцям-«спрощенцям» 3-ї групи можна буде не перейматися через подачу звітності, сплату податків та взаємодію з податковою – все це за них зробить банк. Більше ніяких пропущених дедлайнів та неприємностей з податковою. Все автоматизовано, щоб ФОП навіть не перетинався з державою, – прокоментував Ярослав Железняк. – Вже домовилися з Михайлом Федоровим про співпрацю з Мінцифри та «Дією» у реалізації нової можливості для підприємців та цифрової держави. Ідея точно спростить роботу великій кількості ІТ-шників, маркетологів, консультантів чи їхнім бухгалтерам. Ну і податковій теж».

«У нас є досвід з розробки автоматичних послуг, які спрощують ведення бізнесу. Це і швидка реєстрація ФОП, і сплата податків у кілька кліків. Але це, звичайно, наступний крок автоматизації, – зазначив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. – Ми підтримуємо всі проєкти, завдання яких — прибрати людський чинник та зробити послугу непомітною. Культура цифровізації набирає обертів».

Деталі — за посиланням.