Управління колективом у 2023 році під час війни

Поділитись:
WhatsApp
Viber

Тонкощі управління персоналом формуються під впливом різних факторів, зокрема залежно від сфери діяльності та загальної соціально-політичної ситуації в країні. Зважаючи на безпрецедентні в новітній історії умови функціонування економіки України у 2023 році, Школа бізнесу Нова пошта пропонує кілька порад підприємцям щодо управління колективом в такий непростий час.

Основи управління колективом

Менеджмент можна розглядати як механізм, що забезпечує функціонування підприємства. Його робота проявляється через 4 основні функції:

  • планування;
  • організація;
  • мотивація;
  • контроль.

Ці функції розташовані у чіткому порядку і мають чергуватися циклічно. Вони є стандартними для будь-якого бізнесу, але набувають певних особливостей в умовах воєнної агресії.

Планування

В основі управління лежить план дій, сформований щодо виду діяльності, ринку з його специфічними потребами, обсягу виробництва, який би покрив попит, та прогнозованим бюджетом, що дозволить отримати бажаний прибуток. Стосовно колективу планування полягає у формуванні кількісного та якісного складу персоналу, коригування заробітної плати відповідно до ефективності роботи окремих працівників, ротації персоналу.

Планування дуже чутливе до зовнішніх факторів впливу на підприємство, а його реалістичність залежить від ступеня стабільності зовнішнього середовища. В умовах воєнної агресії розробити обґрунтований план дій складно, оскільки жоден наперед закладений резервний фонд не здатен покрити тривалі вимушені простої чи втрату працівників, які шукатимуть безпечного місця за кордоном. З цим потрібно змиритися і вчитися діяти ситуативно.

64468061bd5ee.png

Організація

До організації варто переходити після того, як конкретні дії закладені у плані. Організація колективу полягає у раціональному розподілі обов’язків, прав і відповідальності залежно від рівня компетенції та можливостей кожного члена колективу. У кризовий період акцент варто робити на психологічно стійких співробітників, а також застосовувати метод командної роботи, доручаючи важливі завдання кільком працівникам, які страхуватимуть один одного.

Мотивація

Добре вмотивований працівник — це скарб, бо він має реальне бажання працювати, оскільки розуміє сенс своєї роботи, її важливість, а також обсяги винагороди, які може отримати за якісне виконання своїх обов’язків.

Збереження заробітної плати у 2023 році — задача із зірочкою, оскільки виробництво може бути призупинене у будь-який момент. Оптимізація чисельності працівників має розглядатися як крайній засіб збалансування бюджету. Натомість можна застосувати:

  • загальне переведення на неповну ставку;
  • перехід на вахтовий метод роботи;
  • скорочення тривалості робочого часу.

Таким чином всі члени колективу почуватимуться у рівних умовах, єдиною командою, що полегшить психологічний негатив ситуації. Підтримка здорового корпоративного клімату у кризові періоди відіграє не менш значущу роль, ніж матеріальне стимулювання. Відчуття причетності до великої справи полегшує світосприйняття людини у моменти тиску факторів, які вона не здатна контролювати.

Важкі часи об’єднують людей, тому варто бути готовим, що члени колективу посилять комунікацію. Рівень загального стресу посилить дружні контакти, але й загострить робочі конфлікти. Завдання менеджера полягає у прояві підвищеної уваги до вирішення непорозумінь, налагодження спілкування між працівниками. Взаємодопомога і підтримка — ключові мотиваційні важелі непрямого впливу.

Контроль

Під час війни контроль має набути рис батьківської допомоги, а не суворого адміністрування. Працівники у стресовому стані схильні до підвищеного прояву простих людських слабкостей: розсіяності, розгубленості, забудькуватості, недисциплінованості на непунктуальності. Взаємоперевірка, регулярні короткі наради зі звітуванням за виконання поточних завдань допоможуть уникнути помилок.

26.04.2023
Категорія: Новини
Теґи: Нова пошта школа бізнесу