Що робити, якщо виявили фейковий візит до лікаря – поради від МОЗ

У Міністерстві охорони здоров’я України пояснили, що робити пацієнтам, які виявили в особистому кабінеті «некоректні» візити до лікаря.
Перш за все у МОЗ нагадали, що «Helsi» – це лише одна з багатьох інформаційних систем, яка допомагає з’єднувати лікарів із центральною базою даних Електронної системи охорони здоров’я. Саме через такі системи лікарі вносять дані про послуги, надані пацієнту, в ЕСОЗ. А пацієнти за допомогою них можуть відстежувати дані про своє здоров’я.
Більшість із записів, які пацієнти вважають «некоректними» — це насправді прийоми, під час яких була внесена вакцинація, процедури або ж проходження медичної комісії тощо, пояснюють у МОЗ. Їх не слід плутати з фейковими візитами.
«Звісно, у процесі роботи лікарів із системою дані про візити можуть з’явитися і помилково (ми ж пам’ятаємо, що людський фактор ніхто не скасовував), і можуть бути зловживанням зі сторони лікарів. За останнє є сувора відповідальність.
НСЗУ аналізує кожен запис та виявляє невідповідності. За статистикою, близько 10% цільових записів знімаються з оплати.
Лише за минулий рік було виявлено 16 670 записів-повторів на «первинці» – це дозволило уникнути зайвих виплат на понад 5 млн гривень.
Також було перевірено понад пів мільйона записів про смерть пацієнта. Завдяки цьому кошти не були витрачені на послуги для «мертвих душ». Це дозволило перерозподілити 158 млн гривень», – зазначають у Міністерстві.
Тому пацієнтам, які помітили в особистому кабінеті фейковий візит, радять зробити наступне:
- Подати скаргу до Національної служби здоров’я за номером 16-77, або за посиланням.
- Або ж звернутися з письмовою скаргою безпосередньо до керівництва медзакладу, в якому зафіксовано візит.
«Ці дії допоможуть державі оперативніше реагувати та відправляти моніторингові групи до медзакладів, на які надходять численні скарги. Кожна скарга перевіряється та у випадку можливого порушення, в тому числі, передається в правоохоронні органи», – підкреслили в МОЗ.