Главные железнодорожные ворота Днепродзержинска

Поділитись:
WhatsApp
Viber

До 1965 года функции главной пассажирской станции в нашем городе выполнял Баглей (станция Запорожье-Каменское в 1923 году переименована в станцию Баглей).

Решение о строительстве железнодорожного вокзала “Днепродзержинск-пассажирский” принималось в начале 1962 года. А уже 30 мая 1965 года вокзал станции принял первых пассажиров.

О подготовке к строительству вокзала писала газета “Дзержинец” от 28 января 1962 г в заметке “Пасажирський вокзал Дніпродзержинська”:

“Вчора в міськвиконкомі відбулося розширене засідання міської архітектурної комісії, в якому взяли участь секретарі місккому і райкомів партії, члени міськвиконкому, голови райвиконкомів, секретарі парткомів, господарські керівники крупних заводів і будов міста.

Учасники засідання розглянули проект пасажирського вокзалу ст. Дніпродзержинськ, який мають спорудити. Проект розробила проектна організація “Дніпрогіпротранс”.

Автор проекту архітектор т.Бакулін дав пояснення, відповів на запитання присутніх. Учасники засідання висловили свої зауваження і пропозиції щодо кращого оформлення вокзалу і більш зручного розміщення служб. Вони вважають, зокрема, що господарський двір ні в якому разі не повинен примикати безпосередньо до вокзалу, його необхідно віднести вбік. Зважаючи на те, що вокзал матиме важливе архітектурне значення для всієї великої привокзальної площі і міста, учасники засідання вирішили, що фасад його треба облицювати керамічними плитами.

В приміщенні вокзалу передбачені: зали для пасажирів приміських поїздів і пасажирів дального слідування, кімнати матері і дитини, буфет, медпункт, парикмахерська. Для виходу на перон буде споруджено тонель. Основні приміщення вокзалу всередині облицьовуватимуться мармуром.

Будівництво вокзалу передбачається почати в цьому році. Споруджувати його буде управління тресту “Дніпротрансбуд”.

Дніпродзержинці давно хочуть мати новий, гідний міста пасажирський вокзал. Нарешті це бажання збувається. Він буде спорудженний на місці залізничної платформи в район якої виходить проспект Леніна. Будинок вокзалу стоятиме фасадом до міста.  Напроти нього буде створено велику площу, забудовану багатоповерховими будинками.

Станція Баглій залишається як товарна залізнична станція”.

“Новий вокзал приймає пасажирів”

Прошло немногим более двух лет и новый вокзал Днепродзержинска вступил в действие.

“В історію будівництва нашого міста вписано ще одну сторінку – став до ладу залізничний вокзал Дніпродзержинськ, – писал  мастер станции Баглей Д.Глушко в материале “Новий вокзал приймає пасажирів” (“Дзержинец” 3 июня 1965 г.). – В ніч на 30 травня начальник станції Баглій Ю.Петров, його заступник по вокзалу Дніпродзержинськ З.Кириченко, черговий по вокзалу т.Вобліков та автор цих рядків приймали перший поїзд і зустрічали перших пасажирів. Це було в ноль годин одну хвилину. До переону підійшов і зупинився швидкий поїзд Донецьк-Київ. Першими пасажирами, що прибули до нашого міста , були шахтарі Володимир Чернявін і Валентина Козіна з п`ятирічним сином Колею. Вони приїхали з Донбасу до своїх рідних.

Першим пасажиром який купив квиток на новому вокзалі був виконроб тресту “Дніпрохімбуд” Я.Краузе. Він виїздив до Ростова-на-Дону.

Начальник станції Баглій Ю.Петров і його заступник З.Кириченко поздоровили перших пасажирів. Першу вахту несли касири тт. Тягнирядно, Капустянська, Івашко, Пашкова, чергові по вокзалу тт. Хижко, Вобліков, комірниця т. Брижан.

Вночі ніхто з тих, хто був вільний від чергування, не залишав вокзалу. Вони допомагали своїм товаришам по роботі. Прибулих пасажирів, які не знали, де трамвайна зупинка, проводили працівники вокзалу тт. Ковальова і Сатюпан”.

“Черговий по вокзалу”

Главным достоянием любого предприятия являются его люди. В числе первых работников железнодорожного вокзала Днепродзержинска, о ком писала пресса тех времен, был Дмитрий Лазаревич Глушко.

Дежурный по вокзалу станции Днепродзержинск Дмитрий Глушко

“Не так давно в нашому місті став до ладу новий залізничний вокзал. Обслуговуючий персонал для нього підготовлено на спеціальних курсах, – писал общественный корреспондент Г.Дудников в газете “Дзержинец” от 21.09.1965. – В числі курсантів був і досвідчений залізничник Дмитро Лазарович Глушко.

Це дисциплінована, ввічлива, уважна людина. Зустрічаючи поїзд, він слідкує, щоб пасажири зайняли свої місця, допомагає тим, хто їде з дітьми і престарілими.

Бувають випадки, коли пасажиру треба терміново виїхати в невідкладених справах, а немає вільних місць. Дмитро Лазарович не формально, а дбайливо ставиться до таких людей. Зв`язується з диспетчерами залізниці, розповідає про обставини і йому в таких випадках йдуть назустріч. Пасажири, у яких невідкладні справи, не залишаються без допомоги.

Недавно в нічний час три жінки з маленькими дітьми не змогли взяти квитки через відсутність у поїзді вільних місць. Вони розгубилися, не знали, що робити. Д.Глушко уважно вислухав пасажирів і через диспетчера управління одержав право на видчу квитків. Жінки дякували черговому за його людяність, увагу до них.

Ці жінки – штукатур “Дніпробуду” Ольга Чепурко, яка одержала відпустку й їхала до чоловіка, який служить в Радянській Армії; Галя Шмиговська, яка приїздила в наше місто. Вона і її чоловік – нафтовики, працюють в Баку. Про третю не вдалось дізнатись: вона схвильовано поспішала в вагон.

Дмитро Лазарович учиться в технікумі , бере активну участь в громадській роботі, активний робкор газети “Дзержинець”.

Зараз він відпочиває на березі Чорного моря. Побажаємо йому набратися сил і з такою ж сумлінністю і старанністю продовжувати свою роботу”.

В 2001 году здание вокзала после реконструкции приобрело современный вид.

В.Куленко

13.06.2013
Категорія: Історія
Теґи: Баглей вокзал