У НКРЕКП заявили, що штрафуватимуть обленерго доти, доки будуть надходити скарги від споживачів

Про перевірки операторів систем розподілу, які здійснюються за зверненнями споживачів щодо недотримання графіків, а також неналежного інформування про перерви в електропостачанні, поінформував в ефірі всеукраїнського телемарафону «Єдині новини» голова НКРЕКП Костянтин Ущаповський.
«Скарги від споживачів про нерівномірний розподіл електропостачання почали надходити до Комісії у листопаді минулого року. З того часу ми отримали більше ніж 3,6 тисяч звернень громадян практично з усіх регіонів України. На сьогоднішній день більшість скарг пов’язані з тим, що споживачі не мають доступу до кол-центрів, на сайтах компаній відсутнє інформування стосовно чіткого часу початку та закінчення відключення. НКРЕКП перевіряє кожну скаргу, виносить відповідні рішення про накладення штрафних санкцій, а також надає приписи та настанови компаніям щодо усунення недоліків та порушень для того, щоб налагодити належне інформування споживачів про графіки аварійних відключень», – підкреслив Ущаповський.
Голова Регулятора відзначив також позитивну динаміку у цьому питанні. За його словами, зараз кількість скарг зменшується, а це свідчить про те, що незадоволених споживачів стає менше. Керівництво обленерго більш ретельно почало ставитися до інформування споживачів, складання графіків відключень та їх застосування, тому ситуація покращується.
Відповідаючи на питання журналіста щодо випадків, коли ОСР незгодні з рішеннями НКРЕКП з приводу штрафів, очільник Комісії наголосив, що тут усі компанії розділилися на дві групи:
«Одні обленерго конструктивно сприйняли перевірки, сплатили штрафи, взяли до виконання настанови, прийняли до усунення вказані Комісією недоліки, разом з нами працюють над подальшим удосконаленням нормативної бази щоб забезпечити рівномірний розподіл електропостачання за умов дефіциту електроенергії. Інші ж використали своє право та звернулися до суду для оскарження рішень Регулятора. Сьогодні вже відомо про те, що суд ухвалив рішення стосовно АТ «Вінницяобленерго» щодо незаконності дій НКРЕКП. Наші подальші дії як Регулятора будуть такими: поки є скарги споживачів, ми будемо перевіряти обленерго. Такі рішення, як щодо «Вінницяобленерго», ми будемо оскаржувати в апеляційному суді. Ми сподіваємось, що він детально вивчить усю нормативну базу у цьому питанні та стане на наш бік».
«Комісія сьогодні стоїть на захисті прав споживачів. Якщо маємо дефіцит електроенергії, вона має розподілятися коректно, рівномірно між усіма споживачами. В цьому полягає наше основне завдання при цих перевірках. І не треба шукати в діях НКРЕКП упередженого ставлення або політичного підґрунтя», – підсумував голова НКРЕКП.