5 порад для розвитку бізнесу під час війни

Поділитись:
WhatsApp
Viber

Триває війна — прийняти реальність і жити в ній досить важко для багатьох. Проте бізнес може існувати лише в раціональному вимірі, а власники мають застосовувати реалістичний прогноз розвитку. Ми пропонуємо п’ять простих рекомендацій, які допоможуть бізнес-середовищу в кризу, підтримають на плаву та навіть покажуть точки росту. Якщо застосувати загальні поради з індивідуальним підходом, відкриються цікаві перспективи на майбутнє.

Знайдіть нові потреби наявних клієнтів

Один зі способів масштабування — запуск аналогічних продуктів. Ви можете обдумати та запустити нові послуги в своїй або суміжній ніші, що закривають потреби вашої аудиторії. Можете розширити товарний ряд, якщо займаєтеся продажами. А також бажано переглянути цінову політику — зазвичай, частина клієнтів хоче спробувати пробну версію, демо-версію, консультацію чи тестування послуги перед придбанням дороговартісного продукту.

Якщо ви працюєте з середньою чи преміальною ціновою категорією, обов’язково впроваджуйте недорогий продукт для проби. Відштовхуйтесь від загальноприйнятих витрат: скільки люди в середньому витрачають на подарунок, скільки готові витратити на себе, разі надання послуг b2b — який бюджет готовий виділити власник задля досягнення мети саме в кризовий час.

Економ-сегмент завжди успішно опирається на акції, розпродажі, ігрову активність, впізнаваність бренду. Тому доведеться заглибитися в маркетингові процеси і покращити комплексно ціноутворення, просування, реалізацію ідей, товарів, послуг відповідно до потреб споживача.

Як дізнатися про потреби споживачів? Якщо маєте лояльну аудиторію в соцмережах, створіть опитувальник та простимулюйте дати відповіді на питання. Спілкуйтеся в коментарях, використовуйте силу сервісів, онлайн-спільнот та можливості власних аккаунтів. Пропрацьовуйте кожне зауваження, демонструйте свою присутність і активність в Інтернеті. На наступному етапі запросіть клієнтів на глибинне інтерв’ю і побудуйте гіпотези за результатами досліджень. Якщо напряму спілкуєтесь з постійними клієнтами, питайте прямо про їх побажання.

Займайтеся пошуком нових клієнтів

Пошук клієнтів за допомогою крауд маркетинга

Варто завжди підтримувати сайт та розвивати його. Грамотна внутрішня і зовнішня SEO оптимізація зробить вас улюбленцем пошукових систем, а лідер пошуку в наш час активно приваблює нових клієнтів. Справа в тому, що внутрішньо переміщені особи масово переїхали в нові, відносно безпечні, міста. І часто користуються Google для знаходження локальних місць, конкретних товарів та послуг.

Також переселенці активно взаємодіють в соцмережах, на форумах та в групах месенджерів. Це потенційні клієнти для локального бізнесу, і треба швидко використовувати цей шанс. Дійте на випередження конкурентів і зробіть так, щоб ваш бізнес побачили в Інтернеті першим.

Скоріш за все, вам знадобиться допомога з крауд маркетингом — це напрям в SEO, який дає репутаційні плюси, спілкування з аудиторією напряму, нарощування посилального профілю. Крауд поступово формує попит, стимулює людей переходити на ваш сайт і купувати.

Якщо простими словами, крауд маркетинг — це пости і коментарі на форумах, в спільнотах, блогах для зацікавленням своїм продуктом. Важливо мати досвід в crowd, щоб модератори не побачили в дописі ознак спаму, щоб розміщення відбувались вручну, в живих, релевантних і чистих гілках, на проіндексованих сторінках авторитетних ресурсів з високими SEO-метриками.

Використовуйте зв’язки

Для швидкого розвитку бізнес використовує найм досвідчених спеціалістів та багато експертних консультацій. Економіка змінюється швидко, тому власникам важко моніторити всі аспекти галузі. Добре, коли є можливість отримати актуальні дані з професійного середовища: в юристів, фінансистів, бухгалтерів, фіскалів, інших бізнесменів.

Пам’ятайте стару істину: рекомендації знайомих допоможуть обрати правильну людину до команди. А бізнес-зв’язки під час війни допоможуть зекономити на консалтингу або взагалі домовитися на бартерних умовах.

Виходьте на нові ринки

Вихід на новий ринок

Вихід на новий ринок — процес складний, але деколи необхідний і єдино вірний. Наприклад, коли старі ринки збуту не працюють, коли компанія вийшла на максимальні для себе показники «вдома».

Отже, якщо ви готові масштабуватися за таким сценарієм, міркуйте подібним чином:

  1. Треба дослідити новий ринок.
  2. Порахувати економіку проєкту.
  3. Встановити досяжні цілі — велику стратегічну і проміжні тактичні.
  4. Встановити терміни.
  5. Зібрати команду, поцікавитися зарплатною специфікою в іншій країні.
  6. Проаналізувати конкурентів.
  7. Зробити аналіз нової ЦА.
  8. Локалізувати ідею/послугу/продукт.
  9. Забезпечити багатомовність сайту.
  10. Зайнятися просуванням сайту на новому ринку — правильно обрати канали просування.
  11. Після закріплення на новому ринку можна користуватися порадами, які ви продивлялися вище цього розділу.

Подбайте про співробітників

Людський ресурс в кризовій ситуації

Кадри — це найцінніше, що має бізнес. Якщо власник відповідально ставиться до найму, то добре розуміє цю цінність. Під час війни підвищується ризик втрати співробітників — з одного боку, всім потрібен дохід, з іншого, люди шукають безпеки, переїжджають, виїжджають з країни, мобілізуються, звільняються з роботи по власному бажанню.

Як зберегти людський ресурс в кризовій ситуації:

  • якщо є можливість, дозвольте працювати віддалено;
  • дайте можливість волонтерити, передивіться робочий графік, адже допомога армії і людям — не просто потреба, це необхідність і важливий вклад у перемогу;
  • долучайтеся до волонтерства також, показуйте приклад підлеглим;
  • скорочення — як останній крок, співробітникам важливо зберігати спокій і надію на краще, адже ментальний стан впливає на продуктивність;
  • спілкуйтеся з людьми — плануйте, проводьте наради, чесно попереджайте про перспективи, тому що важко працювати в інформаційному вакуумі.

Ось така п’ятірка начебто очевидних порад підтримає нормальну атмосферу в колективі, налагодить робочі процеси та допоможе власнику адаптувати свою справу до реалій сьогодення.

04.07.2022
Категорія: Новини
Теґи: бізнес війна маркетинг