«Інформаційні системи» Кам’янського: від ініціативи до розвитку

Поділитись:
WhatsApp
Viber

До корисного та зручного сервісу легко швидко звикнути і вже не пам’ятати, як все було без нього.

На сьогодні кам’янчанам при виникненні аварійних ситуацій достатньо знати номер Єдиної диспетчерської служби (яка є частиною КП «Інформаційні системи»), щоб бути впевненими – на аварію виїдуть. І не треба йти на поклон до якоїсь «королеви» з місцевого ЖЕКу або серед ночі у паніці шукати того, хто допоможе. Диспетчери ЄДС швидко відкриють заявку, передадуть її виконавцю та будуть контролювати процес, допоки клієнт не підтвердить, що проблему усунено.

КП «Інформаційні системи» було створено наприкінці 2016 року за ініціативи міського голови Андрія Білоусова. І увесь цей час служба працює 24/7, постійно удосконалюючись. На сьогодні КП «ІС» – це:

– Єдина диспетчерська служба

– Мережа міських інформаційних табло

– Мережа камер відеоспостереження «Безпечне місто»

– Новий сервіс – Гаряча лінія з соціальних питань

Опалювальний сезон став традиційними стрес-тестом для практично всіх комунальних служб нашого міста. І це не дивно, адже створена за радянських часів система опалення не надто життєздатна у капіталістичних умовах. Вона потребує або ДУЖЕ значних інвестицій та децентралізації, або заміни на щось більш доцільніше, як то електроопалення, тощо. Але маємо те що маємо, і працюємо з тим, що є на сьогодні.

Скільки звернень надійшло до комунальників за минулу зиму та з якими питаннями найчастіше телефонували кам’янчани, ми дізнавалися у директорки КП «Інформаційні системи» Наталії Очеретько.

– Як пройшов опалювальний сезон у Кам’янському,  про що нам говорять дані по зверненням жителів?

– Щодо кількості звернень, то їх не було помітно більше чи менше ніж у минулі роки. Тому можна сказати, що опалювальний сезон 2024-2025 минув стабільно. Дуже багато дзвінків (до 3 500 за добу!) надходило на початку:  багатоповерхівки підключали до опалення поступово і людей цікавило, чому «у сусідньому будинку опалення вже є, а в нас ще немає». До цього ми вже звикли, тому прохали трохи почекати. За кілька тижнів ситуація вирівнялась.

Загалом за опалювальний період 2024-2025 нашими диспетчерами було прийнято 97 250 дзвінків, з них стосовно опалення – 36 925. З цього числа зареєстровано 29 360  звернень  (по опаленню – 10 650).

На сьогодні всі заявки опрацьовані та закриті.  Служби спрацювали добре, і ДТЕЦ, і «Теплопостачальна компанія» і «Аварійна служба» на заявки виїжджали своєчасно. Комунікація збудована чудово, хоча на це й знадобився час.

– На сьогодні «Інформаційні системи» працюють з усіма підприємствами, які надають послуги ЖКГ містянам?

– Практично. З комунальними з усіма. Виключення становлять приватні проєкти, газопостачальні та газорозподільні компанії. З ДТЕК комунікація виключно інформаційна, аварійні бригади та служба звернень у них власні.

– Як взагалі сьогодні виглядає процес звернення містянина до ЄДС?

– Коли за зверненням мешканця міста відкривається заявка, вона одразу в автоматичному режимі надходить до виконавця. Останній проводить необхідну роботу та інформує систему, що заявка виконана. На цій стадії наступає процес контролю, слідує дзвінок клієнту с проханням підтвердити факт виконання, або повідомити про невиконання. За результатами цього процесу щомісяця готується звіт для мера, і він бачить по кожній службі, яка з нами працює, її результат. Зазначу, що кількість тих, хто працює погано, при такому підході – значно скоротилася.

– Чи є щось нове у роботі «Інформаційних систем»?

– З останнього – це нова гаряча лінія з питань соцзахисту, якою можуть скористатися ветерани війни та члени їх сімей, рідні загиблих Захисників і Захисниць, ВПО, містяни поважного віку, люди з інвалідністю, постраждалі від насилля у сім’ї .

Люди звертаються сюди з питань призначення соцробітника, неотриманих соцвиплат або якщо отримали соцвиплати не в тому об’ємі, ніж розраховували.  На сьогодні цей сервіс дуже затребуваний, як ми бачимо по кількості звернень.

Консультації з цих питань можна отримати, зателефонувавши на окремі номери: +38 (073) 567-08-35 та +38 (067) 465-70-22. Час роботи: з 08:00 до 17:00 (крім вихідних).

– Чи звертаються до вас кам’янчани з питань, які не пов’язані із ЖКГ?

– Постійно.  З останнього це, наприклад, питання: «чи переводити годинник та коли це робити?». Часто запитують, де зараз перебуває трамвай або автобус, просять допомогти з безпритульними тваринами, повідомляють про пожежу у лісі, тощо. Допомагаємо, відповідаємо , нашим диспетчерам не складно подивитись на мапу, щоб дізнатись, де знаходиться громадський транспорт, тощо.  Наша служба у першу чергу створена для людей.

В умовах постійних обстрілів та атак БпЛА ми одними з перших дізнаємося від жителів про місця влучення, скеровуємо туди відповідні служби.

– Чи збільшився за останній час штат? Немає нестачі кадрів?

– На момент створення у службі працювало лише  9 диспетчерів, які отримували мінімальну заробітну плату. На сьогодні це 25 співробітників. За ініціативи міського голови заробітна плата була підвищена практично у два рази, кількість ліній виросла з 25 до 52, як результат, значно скоротився час очікування.

Нестачі кадрів не відчуваємо, однак одного з робітників нещодавно довелося звільнити за те, що дозволяв собі хамство у спілкуванні з мешканцями. З цим у нас дуже строго.

– Камери відеонагляду «Безпечне місто», яка з ними ситуація зараз?

– На час війни загальний доступ до цих камер було закрито, він є тільки у нас та поліції.  Але розвиток не стоїть на місці.  Так, наприклад, відеонагляд було встановлено у трьох нещодавно відремонтованих бомбосховищах, які відкриваються та закриваються автоматично з сигналами повітряної тривоги. Це дозволяє як уникнути нестандартних ситуацій, так і побачити спроби крадіжки, які, на жаль, вже були.

– До речі, є в місті такий активіст, як Ігор Ільков, який чомусь йменує себе «творцем  КП «Інформаційні системи». Чи є в його заявах хоч частка істини?

– Чула про такого, дуже скандальна людина, яка просто намагається привласнити чужі досягнення, чужу роботу, аби додати собі хоч якоїсь ваги у міських справах.

Як я вже казала, КП «Інформаційні системи» були створені та розвивались за ініціативи Андрія Білоусова. Свого часу Ільков був прийнятий мером на роботу як технічний виконавець, але жодних результатів у роботі показати не зміг, повагою у колективі не користувався. Втім, встиг запам’ятатися каламутною історією з крадіжкою при закупівлі камер зовнішнього спостереження, за фактом якої було порушено кримінальну справу. За це Ільков був звільнений мером з посади.

– Чи є якісь плани на подальший розвиток?

– Так. По-перше, це удосконалення системи відеонагляду «Безпечне місто»; по-друге – створення сайту, за допомогою якого мешканці зможуть відстежувати прогрес виконання їхніх звернень. Сподіваюсь, з часом ми зможемо реалізувати і ці напрями.

На фото: диспетчери ЄДС за роботою