«Укрзалізниця» розпочала українізацію

Поділитись:
WhatsApp
Viber

«Укрзалізниця» розпочинає програму «Залізна українізація». Її мета – позбутися імперських та російських назв, позначок, зображень на будь-яких об’єктах залізничного транспорту. Програма розрахована на три роки (2023-2025). Про це повідомили на офіційному каналі «УЗ».

Зазначається, що в рамках підготовки до реалізації проєкту було вивчено юридичні та технічні аспекти, опрацьовано інформацію про об’єкти, що потребують українізації та створено комплексну програму українізації залізниці.

«Так, це буде велика робота, до проведення якої ми вже готові. Але ж і ефект від неї однозначно вартий і ціни, і зусиль. І її навіть порівняти не можна з ціною, яку всі ми платимо сьогодні за остаточне “прощавай, росіє”», – резюмував голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін.

Першим кроком на шляху українізації залізниці стало перенесення нульового кілометру українських залізниць до столиці України. Символічну позначку вже встановлено на першій платформі головного столичного вокзалу.

«Раніше ми бачили кілометражні позначки на головному вокзалі країни, на яких було зазначено 856/857 км. Чому? Тому що близько сотні років ми мали розрахунок нульового кілометру від росії. Кладемо цьому край. Відтепер нульовий кілометр українських залізниць тут, у Києві, на Центральному вокзалі», – розповів Олександр Камишін.

Він додав, що протягом найближчих 3 років усі кілометрові знаки на залізниці будуть замінені на сучасні світловідбивні.

Крім того, будуть перейменовані Південна та Південно-Західна залізниці.

«Чому залізниця із центром у столиці має назву «Південно-Західна», а залізниця, що має центр у Харкові, на півночі України, – «Південна»? Це засилля імперської, російської давнини, яке не має нічого спільного з українським сьогоденням. Саме тому в рамках нашої програми «Залізна українізація» ми змінимо це раз і назавжди», – пояснив очільник «Укрзалізниці».