В НБУ роз’яснили деталі закону щодо заборони колекторам вимагати погашення заборгованості від військових під час війни

Поділитись:
WhatsApp
Viber

Щоб припинити нагадування про необхідність сплати чергового платежу за кредитом, необхідно повідомити колекторську компанію та надати копії документів, що підтверджують належність до захищеної категорії. Про це повідомили в Національному банку України.

Нагадаємо, 27 липня Верховна Рада підтримала внесення змін до Закону України «Про споживче кредитування», яким врегульовується питання простроченої заборгованості щодо військовослужбовців та їх родичів у період дії воєнного стану. Відтепер банки, фінансові та колекторські компанії не зможуть взаємодіяти за власною ініціативою із споживачем, що належить до захищеної категорії та з його близькими особами на період дії воєнного стану та упродовж трьох місяців після його припинення або скасування. 

До категорії захищених осіб віднесено:

  • військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, які проходять військову службу на території України;
  • військовослужбовців, які стали особами з інвалідністю внаслідок захворювання, пов’язаного з проходженням військової служби, чи внаслідок захворювання після звільнення їх з військової служби, пов’язаного з проходженням військової служби;
  • членів сімей військовослужбовців, які загинули, померли чи пропали безвісти; 
  • осіб, які перебувають у полоні, осіб, з якими втрачено зв’язок та осіб, зниклих безвісти.

Як пояснили в Національному банку, якщо такі особи не бажають отримувати в будь-який спосіб нагадування про необхідність сплати чергового платежу за кредитом, їм (або їхнім близьким особам) слід: 

  • повідомити про це свого кредитодавця, нового кредитора, колекторську компанію;
  • надати йому копії відповідних підтвердних документів про свою належність до захищеної категорії.

Водночас споживач, який втратив належність до захищеної категорії, зобов’язаний повідомити про це кредитодавця, нового кредитора протягом 30 календарних днів із дня втрати належності до цієї категорії.

Щоб процес комунікацій був максимально зручним і простим для споживачів, кредитодавці зобов’язані розмістити на головній сторінці свого вебсайту адресу електронної пошти, місцеперебування та номер телефону (гарячої лінії, контакт-центру), за якими приймаються повідомлення від захищених категорій споживачів.

За порушення вимог щодо етичної поведінки під час врегулювання простроченої заборгованості регулятор застосовуватиме заходи впливу.

28.07.2022
Категорія: Новини
Теґи: Верховна Рада колектор НБУ