З 14 грудня реєстрація транспортних засобів в Україні відбуватиметься за новим алгоритмом

Від 14 грудня набувають чинності відразу дві постанови Кабінету Міністрів України №1019 та №1299, які вносять зміни в процедуру реєстрації та перереєстрації транспортних засобів.
Як пояснив заступник начальника ГСЦ МВС Володимир Баранець, зміни стосуються експертного дослідження транспортного засобу, яке виокремлюється з процедури реєстрації в сервісному центрі МВС. Тепер його треба проходити до звернення за послугою реєстрації та перереєстрації транспортного засобу. У майбутньому таке виокремлення дозволить проводити реєстрацію авто онлайн за допомогою двох смартфонів чи комп’ютерів — власника та покупця.
Тож алгоритм реєстрації транспортного засобу в Україні при купівлі-продажу авто тепер стає таким:
- спочатку варто звернутись до Експертної служби МВС та отримати їхній висновок про транспортний засіб;
- потім 2 сторони (власник та покупець або їхні представники) із чинним висновком звертаються до сервісного центру МВС і проводять перереєстрацію транспортного засобу. Або також це можна буде зробити онлайн.
Експертний висновок є обов’язковим при таких реєстраційних діях:
- відновлення свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, якщо воно було видане до 1 вересня 2019 року
- перереєстрація з одного власника на іншого
- реєстрація вживаного ввезеного з-за кордону транспортного засобу
- перереєстрація після успадкування транспортного засобу, якщо його свідоцтво попередньому власнику було видане до 1 вересня 2019 року.
Ще одна важлива зміна пов’язана із тим, що в Україні цифрові документи «єПосвідчення водія» та «єСвідоцтво про реєстрацію транспортного засобу» стають не просто так само чинними, як і фізичні документи, а можуть бути єдиними наявними, які дозволяють керувати транспортним засобом.
«Можна відмовитись від пластикових бланків свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та пластикового бланку посвідчення водія. При замовленні онлайн послуги обміну посвідчення водія або онлайн послуги перереєстрації транспортного засобу можна вибрати опцію без виготовлення фізичного документу — тільки цифровий», – повідомив Володимир Баранець.
Алгоритм оформлення таких електронних документів включає в себе повну перевірку, всебічне опрацювання заявки адміністратором сервісного центру МВС. Але на бек-офісі, без особистого контакту з замовниками послуг. Тобто, відбувається перевірка даних за всіма потрібними базами і тільки потім схвалення заявки або ні. Якщо є в базах даних якась інформація, що перешкоджає наданню послуги, то така заявка буде відхилена.
«Укладати договір купівлі-продажу онлайн буде так само безпечно, як і прийти ногами в сервісний центр МВС і зробити це особисто, з точки зору процесів перевірки заявки нашими адміністраторами. Або замовити обмін посвідчення водія онлайн через «Електронний кабінет водія» так само безпечно, як і офлайн», – наголосив заступник начальника Головного сервісного центру МВС.
Набуття чинності двох постанов означає, що від 14 грудня онлайн перереєстрацію робити дозволено, оформляти тільки онлайн-посвідчення водія теж буде дозволено. Але процес імплементації законодавчих змін може відбутись у кілька етапів. Про етапність змін та запровадження в життя усіх онлайн-послуг повідомлятиме на своїх ресурсах Головний сервісний центр МВС.