MNP: у Комітеті з питань цифрової трансформації надали роз’яснення щодо послуги зміни оператора

Абоненти українських операторів мобільного зв’язку можуть скористатися послугою Mobile Number Portability (MNP) – змінити одного оператора на іншого та водночас зберегти свій телефонний номер. У Комітеті з питань цифрової трансформації зазначають, що з моменту запуску послуги від українців надходить чимало запитань стосовно перенесення номера на мережах мобільного зв’язку. Відповіді на найбільш популярні з них оприлюднили на порталі Верховної Ради.
Хто має надавати інформацію про перенесення номера?
Організація перенесення номера здійснюється оператором, до якого ви хочете перейти. Тому звертатися слід саме до нього.
Процес перенесення номеру відбувається в один день, але потребує вашої участі та уваги:
- Пройти ідентифікацію та подати заявку. Це можна зробити у магазині оператора, до якого вирішили перейти, або ж онлайн за допомогою КЕП/BankID. У заявці також можна зазначити бажаний час перенесення номеру.
- Придбати eSIM онлайн (перевірити, чи ваш смартфон підтримує технологію eSIM, можна за посиланням), купити будь-який стартовий пакет обраного вами оператора та ввести на сайті онлайн дані нової SIM-карти до дати перенесення (на цю карту буде перенесено ваш номер) або отримати SIM-карту в магазині під час подачі заявки або не пізніше, ніж за 3 години до часу перенесення, який ви обрали в заявці (на цю карту буде перенесено ваш номер).
- Здійснити фізичну заміну SIM-карти у телефоні (для випадку з eSIM це не потрібно). Вставте SIM-карту в телефон до часу перенесення номера, який ви обрали в заявці. Оператор вас проінформує про це заздалегідь. Якщо ви не встигли забрати SIM-карту або ввести її дані (онлайн-перенесення) до цього часу, перенесення відбудеться наступного робочого дня. Нова дата та час вам надійде у SMS-повідомленні.
Чи переносяться бали, пакети додаткових послуг, залишок коштів на особовому рахунку при перенесенні номера до іншого оператора?
Ні, перенесення коштів, балів до іншого оператора не відбувається. Залишок коштів з вашого особового рахунку надається лише ідентифікованим абонентам (зареєстровані або контрактні). Для недопущення втрати залишку коштів зі свого особового рахунку, абонент, який отримує послуги знеособлено (анонімно), має:
- звернутися до свого поточного оператора і пройти ідентифікацію (надати паспортні дані). Це необхідно зробити до початку перенесення номера в іншу мережу, інакше отримання залишку коштів стане неможливим;
- або витратити залишок коштів зі свого особового рахунку. Наприклад, задонатити на ЗСУ.
Чому при здійсненні поповнення рахунку свого перенесеного номера гроші не надходять до нинішнього оператора, а зараховуються на рахунок попереднього?
Не всі банківські та фінансові установи мають актуальну інформацію щодо поточної мережі постачальника, в якій обслуговується перенесений номер. Для уникнення випадків помилкового зарахування ваших коштів на рахунок попереднього оператора користуйтеся послугами тих банківських і фінансових установ, які вам порадить новий оператор, або ж його додатком.
Обрати та порівняти тарифи операторів і пройти процес перенесення номера онлайн можна на ресурсах:
lifecell – https://bit.ly/3NiisBm;
Kyivstar – https://mnp.kyivstar.ua/;
Vodafone Ukraine – https://www.vodafone.ua/mnp;
3mob – https://bit.ly/3DN5RSe;
Інтертелеком – https://my.intertelecom.ua/login/mnp/.
У Комітеті з питань цифрової трансформації додали, що регулятор (НКЕК) відстежує попит на послугу MNP та спільно з операторами працює над спрощенням процесів для абонента.