КРАІЛ ліквідують: Верховна Рада ухвалила законопроєкт про посилення контролю на гральному ринку

Поділитись:
WhatsApp
Viber

Рада ухвалила в цілому законопроєкт про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та вдосконалення державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей. Законопроєкт підтримали 239 нардепів.

Законопроєкт передбачає:

  • ліквідацію КРАІЛ та розподіл її повноважень між профільним міністерством та створеним до 1 квітня 2025 року уповноваженим органом без колегіального статусу;
  • заборону реклами азартних ігор, крім обмеженого переліку дозволених способів (на ТБ та радіо в нічний час, у медіа для осіб старше 21 року, на платформах та пошукових системах із цільовою аудиторією старше 21 року), та заборону спонсорства, крім спонсорства спорту. У рекламі забороняється участь військовослужбовців, волонтерів, популярних осіб, а також використання тематики, пов’язаної з війною;
  • заборону
    • пропонування або надання відшкодування витрат для участі в азартних іграх;
    • здійснення телефонних дзвінків, надсилання повідомлень невизначеному колу осіб;
    •  пропонування безоплатних бонусів замість внесення ставки;
    • прийняття ставок у кредит або з наступною оплатою;
  • осучаснення інструментів державного нагляду за ринком азартних ігор – запроваджується контрольована гра із відеофіксацією як інструмент контролю на заміну фактичним перевіркам;
  • запровадження ефективних заходів щодо боротьби з лудоманією, блокування нелегальних вебсайтів, посилення вимог до організаторів та доповнення підстав для анулювання ліцензії (уточнюються норми щодо неможливості отримання ліцензії особами, пов’язаними із країною-агресором та забороняється використання їхніх брендів; забороняється отримання ліцензії особами, які були власниками чи посадовими особами гральних компаній, що мають податковий борг чи борг зі сплати ліцензій), встановлення вимоги щодо здійснення організаторами азартних ігор усіх безготівкових розрахунків виключно через банки, вдосконалення вимог до ДСОМ тощо;
  • вдосконалення законодавства про державні лотереї, зокрема, встановлення аналогічних, як для організаторів азартних ігор, вимог щодо структури власності, критеріїв бездоганної ділової репутації, підстав для анулювання ліцензії, вимог до бренду, а також вимог до розрахунків при проведенні державних лотерей;
  • зміни до Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» щодо відновлення подання звітності організаторів азартних ігор та операторів державних лотерей тощо.