Єдину екстрену службу «112» планують запустити в Україні

Законопроєкт про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 зареєстрований у Верховній Раді. Створення єдиного центру дозволить залучати декілька служб у разі виникнення екстрених ситуацій.
Відповідно до законопроєкту, до суб’єктів системи 112 належать Служба 112, оперативно-диспетчерські служби та підрозділи екстреної допомоги населенню. Передбачається, що Служба 112 є структурним підрозділом установи, що належить до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України. Система 112 забезпечує доступ до єдиного телефонного номера 112 та екстрених служб 101, 102, 103 та 104 усім особам, що перебувають на території України, у тому числі особам з інвалідністю та особам, що не володіють державною мовою.
Служби 112 та оперативно-диспетчерські служби (101, 102, 103, 104), згідно з проєктом Закону, будуть забезпечені цілодобовим онлайн-доступом до необхідних даних систем фіксації громадських місць (фотознімків та відеозаписів камер спостереження) та метаданих до них. Крім того, екстреним службам буде надане право автоматично отримувати інформацію про геолокацію абонентів. Водночас, законопроєктом передбачено забезпечення конфіденційності та безпеку обробки персональних даних, а також захист основних прав та свобод людини, зокрема права на недоторканість приватного життя, відповідно до вимог чинного законодавства.
Фінансове та матеріально-технічне забезпечення системи 112 здійснюватиметься за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законом.
Як пояснив один з ініціаторів законопроєкту нардеп Василь Мокан, об’єднання всіх звернень громадян у єдиному центрі прийняття та обробки екстрених викликів значно покращить взаємодію всіх оперативно-диспетчерських служб та дозволить громадянам отримувати більш якісну допомогу в екстрених випадках. Людині, що опинилася у безвихідній чи екстреній ситуації, не треба буде визначатися, кому телефонувати – буде достатньо звернутися у службу 112 і пояснити, що трапилось.
Також, відповідно до європейських стандартів, номер 112 можна буде набрати з будь-якого телефонного апарата – навіть мобільного без SIM-карти.