АТ «Дніпроазот» затримує обов’язкові платежі до бюджету

Адмінпротокол, складений на керівника АТ «Дніпроазот» за несвоєчасну сплату земельного податку, розглядали минулого тижня у Баглійському районному суді.
Як йдеться у матеріалах справи, державним інспектором ГУ ДПС у Дніпропетровській області було встановлено, що керівник АТ «Дніпроазот» вчинив правопорушення, яке полягає у несвоєчасному поданні платіжного доручення до установи банку на перерахування належної до сплати узгодженої суми податкового зобов’язання (земельний податок та/або орендна за земельні ділянки державної або комунальної власності).
Станом на листопад 2024 року ця сума складала 359 318 гривень, але саме по терміну сплати фактично надійшла лише наприкінці січня 2025 року.
Керівник АТ «Дніпроазот», посилаючись на «значне виробниче навантаження», на засідання не з’явився та надав до суду письмові пояснення, у яких зазначив, що порушення строку подання платіжного доручення обумовлене форс-мажорними обставинами. За його словами, затримка пов’язана з тим, що АТ «Дніпроазот» з 25.02.2022 р. перебуває у простої, виробництво хімічної продукції, яке надавало основні кошти для економічного функціонування підприємства, зупинено, тому доходів підприємства катастрофічно недостатньо для своєчасного виконання зобов’язань.
«На даний час керівництво та існуючий персонал підприємства вживають всіх заходів для забезпечення дохідності, виведення діяльності підприємства на нормальний виробничо-господарський ритм», – запевняє керівник АТ «Дніпроазот».
У своєму резюме суддя дійшов висновку, що директору АТ «Дніпроазот» достатньо усного зауваження, оскільки діяння, вчинене ним, хоча й містило в собі усі юридичні і суб’єктивні ознаки, що характеризують правопорушення, передбачене ч.1 ст. 163-2 КУпАП, втім, внаслідок всіх конкретних обставин, не відповідало тій суспільній небезпечності, яка є типовою для цього виду правопорушення. Додатковим приводом для пом’якшення висновку суду вказано те, що у письмових поясненнях керівник АТ «Дніпроазот» жалкує про порушення строку оплати.